Hoş Geldiniz
Hızlı ve güvenli alışverişe giriş yapın!
Henüz Üye Değil Misiniz?
Kolayca üye olabilirsiniz!

Mesafeli Satış Sözleşmesi

Amaç Madde 1- Bu Yönetmeliğin amacı, mesafeli sözleşmeler hakkında uygulama usul ve esaslarını düzenlemektir.

Kapsam Madde 2- Bu Yönetmelik, yazılı, görsel ve elektronik ortamda veya diğer iletişim araçları kullanılarak ve tüketicilerle karşı karşıya gelinmeksizin yapılan, malın veya hizmetin tüketiciye anında veya sonradan teslimi veya ifası kararlaştırılan sözleşmelere uygulanır.

Dayanak Madde 3- Bu Yönetmelik, 23/2/1995 tarihli ve 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 31 inci ve bu Kanuna 4822 sayılı Kanunla eklenen 9/A maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar Madde 4- Bu Yönetmeliğin uygulanmasında; a) Bakanlık: Sanayi ve Ticaret Bakanlığını, b) Bakan: Sanayi ve Ticaret Bakanını, c) Mal: Alış-verişe konu olan taşınır eşyayı, konut ve tatil amaçlı taşınmaz malları ve elektronik ortamda kullanılmak üzere hazırlanan yazılım, ses, görüntü ve benzeri gayri maddi malları, d) Hizmet: Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan mal sağlama dışındaki her türlü faaliyeti, e) Satıcı: Kamu tüzel kişileri de dahil olmak üzere ticari veya mesleki faaliyetleri kapsamında tüketiciye mal sunan gerçek veya tüzel kişileri, f) Sağlayıcı: Kamu tüzel kişileri de dahil olmak üzere ticari veya mesleki faaliyetleri kapsamında tüketiciye hizmet sunan gerçek veya tüzel kişileri, g) Tüketici: Bir mal veya hizmeti ticari veya mesleki olmayan amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek ya da tüzel kişiyi, h) Kredi veren: Mevzuatları gereği tüketicilere nakit kredi vermeye yetkili olan banka, özel finans kuruluşu ve finansman şirketlerini, ı) Mesafeli Sözleşme: Yazılı, görsel, telefon ve elektronik ortamda veya diğer iletişim araçları kullanılarak ve tüketicilerle karşı karşıya gelinmeksizin yapılan ve malın veya hizmetin tüketiciye anında veya sonradan teslimi veya ifası kararlaştırılan sözleşmeleri, ifade eder. Ön Bilgiler

Madde 5- Mesafeli sözleşmenin akdinden önce aşağıdaki bilgilerin tüketiciye verilmesi zorunludur. a) Satıcı veya sağlayıcının isim, unvan, açık adres, telefon ve varsa diğer erişim bilgileri, b) Sözleşme konusu mal ya da hizmetin temel özellikleri, c) Sözleşme konusu mal ya da hizmetin tüm vergiler dahil satış fiyatı, d) Satıcı veya sağlayıcının fiyat dahil tüm vaatlerinin geçerlilik süresi, e) Tüketicinin ödemelerinin nasıl yapılacağına dair bilgiler, f) Teslimat ve ifanın nasıl yapılacağına ve varsa buna ilişkin masrafların tutarı ve kimin tarafından karşılanacağına dair bilgiler, g) Cayma hakkı ve bu hakkın nasıl kullanılacağına dair bilgiler, h) Tüketiciye bir maliyeti varsa kullanılan iletişim yollarının ücreti, ı) Sözleşme konusu mal ya da hizmetin, teslim ve ifa tarihlerine ilişkin program, j) Tüketicinin talep ve şikayetlerini iletebileceği satıcı veya sağlayıcının açık adres, telefon ve varsa diğer erişim bilgileri. Ön Bilgilerin Doğruluğunun Yazılı Olarak Kanıtlanması

Madde 6- Tüketici, ön bilgileri doğru ve eksiksiz olarak edindiğini yazılı olarak teyit etmedikçe sözleşme akdedilemez. Elektronik ortamda yapılan sözleşmelerde bu teyit işlemi yine elektronik ortamda yapılır. Tüketici, mallar için sözleşme konusu mal kendisine ulaşmadan, hizmetler için de en geç sözleşmenin ifasından önce ön bilgileri içeren yazılı onayı almalıdır. Sözleşmede Bulunması Gereken Şartlar

Madde 7- Mesafeli sözleşmenin yazılı olarak yapılması ve bu sözleşmenin bir nüshasının tüketiciye verilmesi zorunludur. Sözleşmede; a) Tüketicinin, satıcı veya sağlayıcının isim, unvan, açık adres, telefon ve varsa diğer erişim bilgileri, b) Sözleşmenin düzenlendiği tarih, c) Malın veya hizmetin teslim veya ifa tarihi ve şekli, d) Teslimat ve ifaya ilişkin masrafların tutarı ve kimin tarafından karşılanacağına dair bilgiler, e) Sözleşme konusu malın veya hizmetin cinsi veya türü, miktarı ve varsa marka ve modeli, f) Malın veya hizmetin Türk Lirası olarak vergiler dahil peşin satış fiyatı, g) Vadeye göre faiz ile birlikte ödenecek Türk Lirası olarak toplam satış fiyatı, h) Faiz miktarı, faizin hesaplandığı yıllık oran ve sözleşmede belirtilen faiz oranının yüzde otuz fazlasını geçmemek üzere gecikme faizi oranı, ı) Peşinat tutarı, j) Ödeme planı, k) Borçlunun temerrüde düşmesinin hukuki sonuçları, yer alır.

Cayma Hakkı Madde 8- Tüketici; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihte başlar. Sözleşmede, hizmetin ifasının 7 günlük süre dolmadan yapılması kararlaştırılmışsa, tüketici ifanın başlayacağı tarihe kadar cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar satıcı veya sağlayıcıya aittir. Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ve tüketiciye anında teslim edilen mallara ilişkin sözleşmeler cayma hakkı ve kullanımına ilişkin hükümlere tabi değildir. Malın teslimi sözleşmeye taraf olan tüketici dışında bir kişiye yapılsa dahi tüketici cayma hakkını kullanabilir. Bu durumda satıcı malı 9 uncu maddenin dördüncü fıkrası hükmü uyarınca üçüncü kişiden teslim alır. Tüketicinin özel istek ve talepleri uyarınca üretilen veya üzerinde değişiklik ya da ilaveler yapılarak kişiye özel hale getirilen mallarda tüketici cayma hakkını kullanamaz. Ayrıca tüketici, niteliği itibariyle iade edilemeyecek, hızla bozulma veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan mallar söz konusu olduğunda cayma hakkını kullanamaz. Bu Yönetmeliğin 6 ncı ve 7 nci maddesindeki koşullardan biri eksik olduğu taktirde satıcı veya sağlayıcı en geç otuz gün içerisinde eksikliği giderir. Bu durumda 7 günlük süre, söz konusu eksikliğin giderildiğine dair bilginin yazılı olarak tüketiciye ulaştırıldığı tarihten itibaren başlar. Tüketicinin ödediği bedel kısmen veya tamamen satıcı veya sağlayıcı tarafından ya da satıcı veya sağlayıcı ile kredi veren arasındaki anlaşmaya dayanılarak karşılanıyorsa, cayma hakkının kullanılması halinde, kredi sözleşmesi de hiçbir tazminat veya cezai şart tutarını ödeme yükümlülüğü söz konusu olmaksızın kendiliğinden sona erer. Ancak bunun için, cayma bildiriminin kredi verene de yazılı olarak iletilmesi gerekir.

Satıcı ve Sağlayıcının Yükümlülüğü Madde 9- Satıcı veya sağlayıcı tüketicinin siparişi kendisine ulaştırdığı andan itibaren en geç otuz gün içerisinde edimini yerine getirmekle yükümlüdür. Bu süre tüketiciye daha önceden yazılı olarak bildirilmek koşuluyla en fazla on gün uzatılabilir. Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde almış olduğu bedeli, kıymetli evrakı ve tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi iade etmekle, ayrıca yirmi gün içinde de malı geri almakla yükümlüdür. Satıcı veya sağlayıcı mesafeli sözleşme konusu malın veya hizmetin tüketiciye teslimi veya ifasından önce sözleşmenin bir nüshasını ve ön bilgilerin teyidine ilişkin yazılı onayın bir nüshasını tüketicinin kendi el yazısı ile imzalanmasını sağlayarak teslim eder. Uyuşmazlık halinde ispat külfeti satıcı ve sağlayıcıya aittir. Haklı bir sebebe dayanmak şartıyla satıcı veya sağlayıcı, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan ve sözleşmede belirtmesi şartıyla, tüketiciye eşit kalite ve fiyatta mal veya hizmet tedarik edebilir. Satıcı veya sağlayıcı, sipariş konusu mal veya hizmetin yerine getirilmesinin imkansızlaştığını ileri sürerek, sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine getiremiyorsa, bu durumu, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan tüketiciye bildirir. Ödemiş olduğu bedel ve borç altına sokan tüm belgeleri 10 gün içinde tüketiciye iade eder.

Geri Ödeme Madde 10- Mesafeli sözleşmelerde, ödemenin kredi kartı veya benzeri bir ödeme kartı ile yapılması halinde tüketici, kartın kendi rızası dışında ve hukuka aykırı biçimde kullanıldığı gerekçesiyle ödeme işleminin iptal edilmesini talep edebilir. Bu halde, kartı çıkaran kuruluş itirazın kendisine bildirilmesinden itibaren 10 gün içinde ödeme tutarını tüketiciye iade eder.

Kapsam Dışı Sözleşmeler Madde 11- Bu Yönetmelik hükümleri; a) Banka, sigorta ile ilgili, b) Otomatik satış makineleri vasıtasıyla akdedilen, c) Halka açık jetonlu telefonlar vasıtasıyla akdedilen, d) Açık arttırma yolu ile akdedilen, e) Gıda, içecek ve günlük tüketim için tüketicinin evine veya işyerine düzenli olarak sağlanan malların tedariki ile ilgili, f) Sağlayıcının üstlendiği, barınma, ulaşım, yemek tedariki, sportif ve kültürel faaliyetler ve eğlence hizmetlerini özel bir günde veya sürede tedarik etmesine ilişkin hükümler içeren, sözleşmelere uygulanmaz.

Yürürlük Madde 12- Bu Yönetmelik 14/6/2003 tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme Madde 13- Bu Yönetmelik hükümlerini Sanayi ve Ticaret Bakanı yürütür.

 

İade ve Değişim Prosedürü

 

www.motodium.com.tr alışveriş sitesinden yaptığınız alışverişten herhangi bir sebeple memnun kalmadığınızda, ürünü orijinal ambalajında (paketi açılmamış ve kullanılmamış olarak), faturası ile birlikte, satın alma tarihinden itibaren 7 gün içinde, kargo ücreti alıcı müşteriye ait olmak kaydıyla ürünü iade edebilir veya değiştirebilirsiniz.

 

Ürün İadesi Nasıl Sağlanır ?

 

www.motodium.com.tr alışveriş sitesinden almış olduğunuz her ürünü ambalajını tahrip etmeden, bozmadan, ürünü kullanmadan teslim tarihinden itibaren 7 gün süre içinde teslim aldığınız şekli ile iade edebilirsiniz.

 

Aksi durum söz konusu olduğunda ürün "Yeniden Satışa” sunulamayacağından dolayı, iade talebiniz kabul edilmeyecektir.

 

 Listelenen ürünler dahil kişiye özel olarak yurtdışından ithal edilen ürünlerin iadesi mümkün değildir.

 

*İade ve Değişim sürecinde ürünlerin "Gönderici Ödemeli” olarak tarafımıza ulaştırılması zorunludur. Aksi halde gönderileriniz teslim alınmamaktadır.

 

 

*Ürün mağazamıza ulaştıktan sonra gerekli incelemelerin ardından, siparişiniz Havale ile yapıldıysa aynı Hesaba (IBAN), Kredi Kartı ile yapıldıysa aynı karta iade edilir. Ücret iadeleri ilgili hesaba ya da Kredi Kartına "Beş (5) ile On (10) iş günü” arasında ürün bedeli iade edilmektedir. Kredi Kartına yapılan iadelerde, ekstrenize (+) Taksit yansıtma ve buna benzer tüm durumlar ilgili bankanız ile yapılan sözleşme yükümlülüğüne aittir.

 

 

*Üyelikli Alışverişler;

İşlem çok daha kolaydır. Üye girişi yapıldıktan sonra hesabınıza girerek "iade ve iptal işlemlerim” sekmesinden kolaylıkla sipariş iptal işlemini başlatabilirsiniz ya da değişim için not bırakabilirsiniz. 

 

*Üyeliksiz Alışverişler;

Eğer web sitemize üye değilseniz; ad-soyad, fatura numarası, ürün adı ve iade sebebinizi belirten bir maili siparis@motodium.com.tr adresine ileterek süreci takip edebilirsiniz. 

 

Değişim Nasıl Sağlanır ?

 

www.motodium.com.tr alışveriş sitesinden almış olduğunuz her ürünü ambalajını tahrip etmeden, bozmadan, ürünü kullanmadan teslim tarihinden itibaren 7 (yedi)günlük süre içinde teslim aldığınız şekli ile ürün değişimi kabul edilebilmektedir. 

 

Aksi durum söz konusu olduğunda ürün "Yeniden Satışa” sunulamayacağından dolayı, değişim talebiniz kabul edilmeyecektir.

 

 

Ürün Değişimi Sağlanabilmesi İçin;

*Stokta olan ürünler ile değişim sağlanabilmektedir, stokta olmayan ürünler tedarik edilememektedir.

 

*Değişimlerde"Alıcı Ödemeli” gönderileriniz, taşıma (kargo) firmasından teslim alınmamaktadır.

 

 

İade & Değişim Hangi Hallerde Kabul Edilemiyor

 

www.motodium.com.tralışveriş sitesinden almış olduğunuz her ürünü ambalajını tahrip etmeden, bozmadan, ürünü kullanmadan teslim tarihinden itibaren 7 günlük süre içinde teslim aldığınız şekli ile ürün iadesi & değişimi kabul edilebilmektedir. 

 

Aksi durum söz konusu olduğunda ürün "Yeniden Satışa” sunulamayacağından dolayı, iade & değişim talebiniz kabul edilmeyecektir.

 

*Hijyenik özelliklere sahip, tüm tekstil içerikli giyim ekipmanları (Kask, Mont, Ceket, Pantolon, Eldiven, Bot ve Ayakkabı, İç Giyim, Balaklava, Bandana, Maske, Yelek, Korumalı Yelekler, Termal Ürünler, Tüm Motosiklet Ekipmanları v.b.) kullanılması, çizilmesi, ürün etiketleri ve ürün ambalajının tahrip edilmesi, montaj edilmesi, paket veya kutu içeriğinin eksik gönderilmesi gibi ürün "Yeniden Satışa Uygun” olamayacağı tüm durumlarda İade & Değişim Kesinlikle Yapılamamaktadır.

 

*Dış ortam koşulları için kullanılan ürünler (Branda, Yağmurluk, Giyim Koruma Ekipmanları, Tüm Çanta Çeşitleri, File Çeşitleri, Bluetooth ve İntercom Cihazları, Kilitler, Yağ, Temizleme Bakım Onarım Spreyleri, Sıvıları, Fırçası veya Aparatları, Telefon, GPS, Navigasyon Tutucu Aparatları, Kask Aksesuarı, Kask Yedek Parçaları, Kask Ön Cam Vizörleri, Aydınlatma Aksesuarları, Motosiklet Koruma Aksesuarları, Motosiklet Yedek Parçaları, Akü, Motosiklet Çanta Bağlantı Aparatları Kiti, Çanta Tablaları, Çanta Yedek Parçaları, Depo Koruyucuları, Tank Pad, Sticker, Egzoz, Zincir ve Dişli Aparatları, Hava Filtresi, Fren Balataları, Koruma Takozları, Alarm Cihazları, Elektronik Tüm Cihazlar, Zincir Kilitleri, Kablo Kilitler, Disk Kilitleri, Motosiklet Ön Cam Rüzgar Siperlikleri ve Bağlantı Aparatları, Tüm Motosiklet Aksesuarları, v.b.) kullanılması, çizilmesi, ürün etiketleri ve ürün ambalajının tahrip edilmesi, montaj edilmesi, paket veya kutu içeriğinin eksik gönderilmesi gibi ürün "Yeniden Satışa Uygun” olamayacağı tüm durumlarda İade & Değişim Kesinlikle Yapılamamaktadır.

 

Kargo Aşamasında Ürün Zarar Gördü İse Nasıl İşlem Yapılmalı ?

Sevkiyat sırasında zarar gördüğünü düşündüğünüz paketleri teslim alırken kargo firma yetkilisi önünde açıp kontrol ediniz. Eğer üründe herhangi bir zarar varsa kargo firmasına tutanak tutturularak ürünü teslim almayınız. Ürün teslim alındıktan sonra kargo firmasının görevini tam olarak yerine getirdiğini kabul etmiş olduğunuzu unutmayınız!

 

Para İadesi Ne Zaman Yapılır ?

Müşterinin ürünü iade etmesi veya alışverişinden cayması halinde, iade edilen ürün Bize ulaştığı andan itibaren beş (5) ile on (10) iş günü içerisinde ürün bedeli iade edilir. Kredi kartına ürün iade bedeli bankanız tarafından yapılmaktadır. Bu sürede firmamızın tasarrufu bulunmamaktadır.

 

Önemli : Ürünün stok durumu tükenmiş ise sipariş bedeli kartınıza veya hesabınıza iade edilir.

Bu iade ve değişim politikası, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki kanunda ve mesafeli satış sözleşmenizde belirtilen haklarınızı etkilemez. 

 


IdeaSoft® | E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.